">
تلویزیون چکاد

طالبان در تلاش برای حمایت از رژیم خود؛ برگزاری نشست با حضور علمای حامی طالبان

138

طالبان روز چهارشنبه نشستی با حضور صدها روحانی حامی خود در تالار لویه جرگه کابل برگزار کرد. هدف از برگزاری این نشست اعلام حمایت آن‌ها از رژیم نامشروع طالبان عنوان شده است.

حنفی، معاون ریاست‌الوزاری طالبان در این نشست ادعا کرد که در افغانستان «امنیت کامل» برقرار است و همه مصارف ادارات دولتی از بودجه داخلی تامین می‌شود.

متقی، وزیر خارجه طالبان نیز در این نشست از علما خواست تا از حکومت خودخوانده این گروه حمایت کنند. او همچنین هشدار داد که یکجا شدن با دشمنان وطن و کمک‌گرفتن از آن‌ها به نفع هیچ‌کس نیست.

اظهارات وزیر خارجه طالبان یک روز پس از سفر احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی به روسیه و دیدار با مقام‌های آن کشور صورت گرفته است.

جبهه مقاومت ملی افغانستان مدعی است که صدها نیرو در مناطق مختلف دارد و می‌تواند به طالبان ضربه بزند. این جبهه اخیرا حمایت بیشتری از روسیه دریافت کرده است.

تاکنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته است. شرط اصلی جامعه جهانی برای شناسایی طالبان، ایجاد حکومتی فراگیر و رعایت حقوق زنان و اقلیت‌ها عنوان شده است.

سازمان عفو بین‌الملل نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که در طوماری جهانی، از طالبان خواسته شده تا به نقض حقوق بشر در افغانستان پایان دهد.

طالبان پیش از این نیز چندین بار نشست‌های مشابهی با حضور علما برگزار کرده تا پایه‌های قدرت خود را تحکیم کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.