">
تلویزیون چکاد

درخواست مقام ایرانی از علمای جهان برای بازگشت ثبات به افغانستان

154

علیرضا نظری، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، در پی سفر اخیر نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان به تهران و دیدار وی با مقامات ارشد این کشور، از علمای جهان اسلام خواست تا برای بازگرداندن ثبات به افغانستان گام بردارند.

آقای نظری با تاکید بر اینکه افغانستان یک کشور اسلامی است، گفت علمای جهان اسلام می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی، از طریق گفتگو با علما و شخصیت‌های تاثیرگذار افغانستان، به بازگشت ثبات و آرامش به این کشور کمک شایانی نمایند.

وی تصریح کرد کشورهای منطقه و جامعه جهانی دریافته‌اند که مسائل افغانستان تنها از طریق ایجاد اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی قابل حل است. از این رو، نقش علمای اسلامی در ایجاد چنین اجماعی می‌تواند بسیار حیاتی و سازنده باشد.

آقای نظری تاکید کرد که اگر تنش‌ها در افغانستان گسترش یابد، کشورهای همسایه نیز دچار آسیب‌های جدی خواهند شد. بنابراین، تمامی کشورهای منطقه باید بکوشند تا به کاهش تنش‌ها و بازگشت ثبات به افغانستان کمک کنند.

در همین حال، سازمان همکاری اسلامی نیز که نماینده ویژه آن اخیرا به ایران سفر کرده، از جمله نهادهای منطقه‌ای است که می‌تواند در کنار علمای اسلامی، نقش موثری در دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان ایفا کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.