">
تلویزیون چکاد

روزهای ناتمام جنگ در افغانستان؛ درگیری گروه‌های مقاومت و طالبان شدت گرفته است

148

بر اساس آمارها و گزارش‌های منتشر شده طی هفته‌های اخیر، درگیری‌های مسلحانه میان طالبان و گروه‌های مخالف این جریان مانند جبهه مقاومت ملی و جبهه آزادی به شدت افزایش یافته است.

جبهه مقاومت ملی در بیانیه‌ای اعلام کرده که طی ۱۲ روز گذشته در درگیری‌های مسلحانه با طالبان در ولایت بدخشان، ۱۸ نفر از نیروهای طالبان کشته و ۲۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین جبهه آزادی نیز از کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰ نیروی طالبان در درگیری‌های ماه گذشته خبر داده است.

از سوی دیگر، گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که علاوه بر درگیری‌های مسلحانه، طالبان به طور هدفمند و سازمان یافته اقدام به ترور و کشتار غیرنظامیان و مخالفان خود می‌کند. در این راستا، طالبان پس از دستگیری و اسارت برخی از اعضای جبهه مقاومت ملی، آن‌ها را به صورت دسته‌جمعی تیرباران کرده‌اند.

همچنین طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر، تعداد زیادی از نظامیان و مقامات دولت پیشین و شهروندان عادی نیز توسط طالبان یا افراد ناشناس مورد سوءقصد و ترور قرار گرفته‌اند.

روند فزاینده خشونت‌ها و نقض حقوق بشر از سوی طالبان موجب شده تا بعضی از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، طالبان را به «ارتکاب جنایات جنگی» متهم کنند.

عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی، طالبان را متهم کرده که با «حملات بی‌رحمانه و مجازات‌های جمعی» در برخی مناطق مانند پنجشیر، مرتکب نقض فاحش حقوق بشر و جنایات جنگی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.