">
تلویزیون چکاد

دیدار رهبر جبهه مقاومت ملی با رهبر حزب عدالت در مسکو

154

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، روز دوشنبه در سفری که به دعوت سرگئی میرونوف، رهبر حزب عدالت و معاون پارلمان روسیه به مسکو داشت، با وی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در مقر مجلس روسیه برگزار شد، طرفین پیرامون اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان و راهکارهای برون رفت از بحران برحال بحث و تبادل نظر کردند.

آقایان مسعود و میرونوف بر مبارزه با افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر تاکید کردند. همچنین بر استقلال افغانستان و ایجاد حکومتی همه شمول مورد توافق قرار گرفت.

آقای میرونوف مقاومت مردم افغانستان در برابر دهشت‌افگنی را ادامه مبارزات شهید احمد شاه مسعود دانست. او همچنین از تلاش‌های آقای مسعود برای متحد کردن نیروهای مخالف طالبان حمایت کرد.

جبهه مقاومت ملی افغانستان پس از سرنگونی حکومت جمهوری و آغاز تسلط طالبان، به رهبری احمد مسعود در ولایت پنجشیر تشکیل شده است. این جبهه خود را مخالف طالبان می‌داند و هدفش متحد کردن همه نیروهای ضد طالبان اعلام شده است.

طالبان که اکنون بر بخش‌های وسیعی از افغانستان تسلط دارد، مخالفان مسلح خود را «باغی» خوانده و سعی در کم اهمیت جلوه دادن آن‌ها دارد. اما جبهه مقاومت ملی به رهبری مسعود ادعا می‌کند که توانسته در برخی مناطق به نیروهای طالبان ضربه وارد کند.

این دیدار در حالی انجام شده است که روسیه ظاهرا سعی دارد نقش بیشتری در افغانستان ایفا کند. به نظر می‌رسد مسکو مایل است از طریق ارتباط با مخالفان طالبان، نفوذ خود را در افغانستان تقویت کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.