">
تلویزیون چکاد

سازمان همکاری اسلامی گروهی از علمای دین را به کابل می‌فرستد

237

دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی اعلام کرده است که گروهی از علمای دینی با هدف گفتگو پیرامون آموزش و کار زنان در افغانستان به این کشور می‌روند.

حسین ابراهیم طاها، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی در نشست شورای وزرای خارجه این سازمان گفت، رعایت حقوق زنان در افغانستان اهمیت زیادی دارد.

این گروه در هماهنگی با آکادمی بین‌المللی فقه اسلامی به افغانستان سفر خواهند کرد و نشان‌دهنده تلاش این سازمان و کشورهای اسلامی در گفتگو با مقامات طالبان در افغانستان است.

وی در ادامه تاکید ورزید که در این سفر، تیم علمای اسلامی پیرامون جنبه‌های مربوط به موضع اسلام در بخش آموزش و کار زنان به افغانستان اعزام خواهد شد.

این در حالی است که طالبان می‌گوید، حل چالش کار و آموزش زنان در افغانستانی که زیر حاکمیت این گروه سخت‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند زمان‌بر است، اما آن‌ها متعهد هستند تا کارها با سرعت بیشتری انجام شوند.

بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان نیز در این نشست تاکید ورزید که با وجود چالش‌های برحال در افغانستان، جامعه جهانی باید به تعامل خود با طالبان ادامه بدهد و کمک‌های بشردوستانه به این کشور را ادامه بدهد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.