">
تلویزیون چکاد

درخواست سازمان همکاری‌های اسلامی برای اتحاد در برابر ممنوعیت تحصیل دختران در افغانستان

211

سازمان همکاری‌های اسلامی خواستار اتحاد علمای دینی جهان اسلام در برابر تصمیم اخیر طالبان مبنی بر ممنوعیت تحصیل و کار زنان در افغانستان شده است.

ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی از انجمن بین‌المللی فقه اسلامی خواسته در همکاری با علما و مراکز دینی جهان اسلام در برابر این تصمیم طالبان کارزاری برای تشویق زنان به تحصیل راه‌اندازی کند.

آقای طه که در نشست آنلاین مجمع بین‌المللی فقه اسلامی سخنرانی می‌کرد خاطرنشان ساخت که تصمیم ممنوعیت تحصیل دختران در افغانستان بر خلاف شریعت اسلامی است.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی همچنان تاکید ورزید که این تصمیم طالبان باعث می‌شود تا برداشت‌های نادرست از جهان اسلام افزایش پیدا کند.

وی در بخشی از اظهارات روز گذشته خود خاطرنشان ساخت که چند ماه پیش، هیاتی از علمای دینی کشورهای اسلامی به افغانستان سفر کرده و پیرامون حقوق زنان و دختران افغانستان با طالبان گفتگو کرده است.

این در حالی است که طالبان تحصیل دختران در دانشگاه‌های افغانستان را ممنوع اعلام کرده و سرپرست وزارت تحصیلات عالی این گروه، بی‌حجابی و سفر دانشجویان به ولایت‌های مختلف را از دلایل این تصمیم عنوان کرده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.