">
تلویزیون چکاد

متقی مدعی شد؛ طالبان آموزش دختران را حرام نمی‌داند، اما تعلیق کرده است

169

با وجود بازگشت وزیر امور خارجه طالبان به افغانستان، صحبت‌های او در انستیتوت مطالعات راهبری اسلام‌آباد همچنان در صدر اخبار روز قرار دارد و بخش‌های مختلف این صحبت‌ها در رسانه‌ها دست به دست می‌شود.

براساس گزارش‌های خبری، آقای متقی در بخشی از سخنرانی خود مدعی شده که طالبان آموزش دختران را حرام اعلام نکرده و هرگونه ادعا مبنی بر ممنوعیت همیشگی آموزش دختران در حکومت این گروه نادرست است.

او در ادامه تصریح کرد، طالبان هیچگان نگفته که آموزش زنان به صورت کامل ممنوع شده، بلکه تنها مطابق با تصمیمات درون گروهی آن‌ها، تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمده است.

در این راستا، مدافعان حقوق زن می‌گویند، وضعیت دختران و زنان در دوره حاکمیت طالبان به شدت نگران‌کننده است و آن‌ها از حقوق اولیه خود به شمول کار، تحصیل و آموزش محروم مانده‌اند.

به باور مدافعان حقوق زن، طالبان با استفاده از این مسئله قصد دارند تا از جامعه جهانی امتیاز بگیرند و برای کسب مشروعیت جهان را در فشار قرار دهند.

شایان ذکر است، ‌طالبان از دو سال پیش که قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، مکاتب دخترانه را به روی دانش‌آموزان بالاتر از صنف ششم مسدود ساخته و دانشگاه‌ها را نیز برای آن‌ها ممنوع اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.