">
تلویزیون چکاد

متقی بدون اشاره به جنگ طالبان با زنان، خواستار رفع تحریم‌ها است

178

وزیر امور خارجه طالبان در دیدار با هیات عالی‌رتبه سازمان ملل در افغانستان گفته است، با وجود تحریم‌‌ها، افغانستان و به ویژه طالبان چگونه می‌تواند روابط خود را با دنیا بهبود ببخشد.

آقای متقی در دیدار با آمنه محمد، رییس هیات سازمان ملل در کابل گفته است، مطابق با توافقنامه دوحه، رهبران طالبان باید اجازه سفر داشته باشند تا با رهبران دنیا نشست و برخاست کنند و بتوانند روابط را بهبود ببخشند.

او در ادامه به سرپرست نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل اشاره کرده و گفت، کرسی افغانستان در حال حاضر در اختیار فردی قرار دارد که نه از مردم نمایندگی می‌کند و نه از طرف طالبان به عنوان گروه حاکم در افغانستان تعیین شده است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که تحریم‌های بانک‌های افغانستان چالش‌های بسیاری را برای بازرگانان ایجاد کرده و برای وارد کردن بسیاری از کالاها از جمله سوخت و غذا نمی‌توانند پول‌های خود را انتقال دهند.

وزیر خارجه طالبان در ادامه تاکید ورزید، اگر امروز یک میلیون دانش‌آموز از تحصیل محروم شده‌اند در عوض زمینه تحصیل برای ۹ میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی به شمول دختران و پسران فراهم شده و باید به آن‌ها کمک شود.

این در حالی است که طالبان در ۱۶ ماه حاکمیت خود بر مردم افغانستان، تمامی دستاوردهای این کشور در طول ۲۰ سال گذشته را از بین بردند و امکان تحصیل در دانشگاه، داشتن مقام‌های دولتی، کار کردن در کشور، گشت‌وگذار آزادانه و بسیاری دیگر از حقوق زنان در یک جامعه متدن را نابود ساختند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.