">
تلویزیون چکاد

ژاپن وعده داد؛ به حمایت از مردم افغانستان ادامه می‌دهیم

178

سفارت ژاپن در افغانستان با انتشار پیامی در صفحه رسمی خود در توییتر نوشته است، تاکاشی اوکادا، سفیر این کشور در افغانستان به ولایت قندهار سفر کرده و از بعضی از پروژه‌های سازمان ملل در این ولایت بازدید کرده است.

براساس اعلامیه نمایندگی سیاسی ژاپن در کابل، این کشور در افغانستان خواهد ماند و حمایت آن از مردم این کشور ادامه خواهد داشت.

در این پیام توییتری آمده است که سفیر ژاپن ضمن بازدید از پروژه‌های سازمان ملل، با مردم محلی در قندهار نیز گفتگو کرده و به چالش‌های آن‌ها گوش داده است.

وی در ادامه با شماری از کودکان که در زیر خیمه‌ای درس می‌خواندند دیدار و گفتگو داشته و به آن‌ها وعده داد که تا سال آینده به ساختمانی دیگر نقل مکان می‌کنند.

در عین حال، نماینده دیپلماتیک ژاپن در افغانستان در سفر به قندهار از یک مرکزصحی در ولسوالی پنجوایی نیز دیدار کرده و گفته است که ژاپن و کمیساریای عالی پناهندگان در سازمان ملل با همکاری یکدیگر در این ولسوالی یک شفاخانه خواهند ساخت.

شایان ذکر است، ژاپن از حامیان پروژه‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان است و در جریان ۲۰ سال گذشته، کمک‌های مالی فراوانی به مردم این کشور ارائه کرده و با هدف تداوم کمک‌رسانی به فقرا در افغانستان، سفارت خود را باز نگه داشته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.