">
تلویزیون چکاد

جولان خویش و قوم بازی طالبان در افغانستان؛ افراد بی‌سواد اما فامیل در راس ادارات هستند

168

با وجود گذشت بیشتر از یک ماه از فرمان رهبر طالبان مبنی بر ممنوعیت استخدام در ادارات این گروه براساس خویش و قوم، گزارش‌ها حاکی از آن است که در بسیاری از ادارات این فرمان اجرا نمی‌شود.

در گزارش‌های محلی دیده می‌شود که در ولایت‌های شمالی به ویژه سمنگان، طالبان از اقوام، فامیل، آشنایان و حتی هم‌روستایی‌های خود برای بست‌های مهم و کلیدی استفاده می‌کنند.

منابع خبری در سمنگان می‌گویند، مولوی فیض‌محمد ریحان، شهردار، ملا عبدالرحمان رحمانی، رییس کار و امور اجتماعی و قاری بدر، فرمانده امنیه طالبان برای سمنگان از اقوام خود برای بست‌های کلیدی و مهم ادارات زیر کنترل خود استفاده کرده‌اند.

به گفته مردم محلی، طالبان به صورت هدفمند کارمندان پیشین ادارات مختلف را برکنار کرده و به جای آن‌ها از فرزندان، دوستان، آشنایان و هم روستایی‌های خود استفاده می‌کنند.

شماری از کارمندان رده بالا ادارات مختلف دولت پیشین که از کار برکنار شده‌اند می‌گویند، بسیاری از افرادی که به تازگی به جای آن‌ها مقرر شده‌اند حتی سواد درست و کامل ندارند و سند فراغت از صنف ۱۲ را نیز نگرفته‌اند، اما ریاست‌های کلیدی و شاهرگ‌های حیاتی ولایت‌ها به آن‌ها سپرده شده است.

این در حالی است که طالبان با وجود تعهد به استفاده از تمامی مردم افغانستان در حکومت خود، به صورت هدفمند در حال حذف تمامی کارمندان و مقامات دولت پیشین و استفاده از نیروهای خود است، نیروهایی که طی ۲۰ سال گذشته هیچ دانشی نداشته‌اند و تنها با جنگ‌افزار و جنگ آشنا هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.