">
تلویزیون چکاد

فقر گسترده در افغانستان؛ سازمان جهانی غذا: به ۸۰۰ میلیون دالر نیاز فوری داریم

158

در حالی که افغانستان طی دو سال حاکمیت طالبان سخت‌ترین روزهای خود را می‌گذراند و فقر گسترده در این کشور حکمفرما شده، سازمان جهانی خوراک خواستار ۸۰۰ میلیون دالر کمک شده است.

وحید امانی، سخنگوی برنامه جهانی غذای در افغانستان می‌گوید، برای تامین نیازهای افراد نیازمند در افغانستان طی شش ماه آینده به دستکم ۸۰۰ میلیون دالر نیاز است.

وی در ادامه به ممنوعیت کار زنان در نهادهای غیردولتی و نهادهای سازمان ملل اشاره کرده و گفت، این سازمان در تلاش است تا چالش ممنوعیت کار بانوان در این نهادها را برطرف کند.

آقای امانی در ادامه گفته‌های خود هشدار داد که اگر این کمک‌ها به موقع دریافت نشود، وضعیت بشری در افغانستان بدتر خواهد شد.

همزمان، وزارت اقتصاد طالبان دست نیاز به سمت کشورهای جهانی دراز کرده و خواستار تداوم کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان تحت کنترل این گروه شده است.

طالبان که تاکنون به هیچ یک از خواسته‌های جامعه جهانی مبنی بر آموزش و کار زنان و دختران عمل نکرده می‌گوید، کمک‌های جهانی به افغانستان ادامه داشته باشد و علاوه بر جنبه بشردوستانه، کمک‌های انکشافی و توسعه‌ای را نیز در بر بگیرد.

این در حالی است که به گفته برنامه جهانی خوراک، شش میلیون نفر در افغانستان در یک قدمی قطحی قرار دارند و در روز تنها یک وعده غذا می‌توانند برای خود فراهم کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.