">
تلویزیون چکاد

مرد شماره یک ممنوعیت تحصیل دختران؛ ملا ندیم: آزادی تنها در میدان جنگ نیست

217

ملا ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان و فردی که فرمان ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه‌های سراسر افغانستان را صادر کرده می‌گوید، آزادی تنها در میدان نبرد نیست.

او که روز گذشته در دانشگاه کابل سخنرانی می‌کرد افزود، آزادی تنها در میدان جنگ و شکست دشمنان نیست، ‌بلکه باید در میدان علوم عصری و تحصیلات عالی نیز به خودکفایی رسید.

وی در ادامه تاکید ورزیده که افغانستان اکنون کشوری مستقل و آزاد است، اما جامعه به داکتران، انجینیران و علوم عصری نیز ضرورت دارد.

وزیر تحصیلات عالی طالبان در جریان سخنرانی خود هیچ اشاره‌ای به ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه‌های افغناستان نکرد.

او گفت، طالبان و شخص او به عنوان وزیر تحصیلات متعهد هستند تا در علوم عصری رشد و پیشرفت صورت بگیرد و افغانستان در این عرصه به خودکفایی برسد تا شهروندان برای درمان به بیرون از کشور نروند.

آقای ندیم ادامه داد، دشمنان در تلاش هستند تا چهره طالبان را تخریب کنند و بگویند که این گروه با تحصیل و آموزش مخالف است و حقوق شهروندان را رعایت نمی‌کند، در حالی که آن‌ها به دنبال خودکفایی هستند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که طالبان با ورود به کابل دختران بالاتر از صنف ششم را از یک و نیم سال پیش از مکتب محروم کردند و از سه هفته به این سو، دختران حق رفتن به دانشگاه را نیز ندارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.