">
تلویزیون چکاد

موتر ساخت افغانستان، موتری که خریداران بسیاری دارد

316

اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اعلام کرده است، موتری که در افغانستان ساخته شده چهره‌ای متفاوت از این کشور جنگ‌زده را به جهانیان نشان داده است.

غلام حیدر شهامت، رییس طالبان برای اداره تعلیمات تکنیکی و مسلکی می‌گوید، این موتر ویژگی‌های بسیاری را در خود جای داده، از جمله اینکه ساخت افغانستان است و کشوری جنگ‌زده با فقر و اقتصادی ضعیف توانسته چنین موتری را بسازد.

او در ادامه افزود، این موتر استحکام خوبی دارد،‌ وزن آن بسیار کمتر از دیگر موترهای بازار است و طراحی بسیار خاصی دارد که نمونه دیگری از آن را نمی‌توان در جهان دید.

همزمان، محمدرضا احمدی، انجینیر ارشد در طراحی این موتر می‌گوید، پیشنهادهای بسیاری برای خرید این موتر دریافت شده است، اما هدف آن‌ها رقابت در بازارهای جهانی است.

آقای احمدی گفت، موتر طراحی شده آن‌ها توان رقابت در سطح جهان را دارد و آن‌ها به دنبال آن هستند که پیشنهادهای حرفه‌ای‌تری داشته باشند و به اندازه کیفیتی که در این موتر رعایت شده، پیشنهادات بهتری دریافت کنند.

گفتنی است، این موتر توسط یک تیم ۳۰ نفری ساخته شده و به گفته آقای احمدی، دستکم ده انجینیر به صورت مستقیم روی این پروژه کار کرده‌اند.

در حال حاضر، کار برای نهایی‌سازی این موتر جریان دارد و قرار است که اولین موتر اسپورت افغانستان در تمام ولایت‌های کشور به نمایش گذاشته شود و سپس برای رقابت‌های جهانی اشتراک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.