">
تلویزیون چکاد

جنگ طالبان در برابر زنان؛ دختران میدان وردک هم به بیماری‌های روانی مبتلا شدند

245

پس از ولایت‌های هرات، بلخ و کابل، اکنون دختران در ولایت میدان وردک نیز می‌گویند که پس از وضع محدودیت‌های گسترده بر تحصیل و کار زنان در افغانستان از سوی طالبان، با بیماری‌های روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بسیاری از زنان در این ولایت می‌گویند که بیکار شده‌اند و از آنجایی که نه اجازه دارند درس بخوانند و نه می‌توانند کار کنند، آینده خود را تیره و تار می‌بینند و به بیماری‌های روانی مبتلا شده‌اند.

دانش‌آموزان دختر نیز می‌گویند که بزرگ‌ترین آرزو و امید دختران میدان وردک درس، تحصیل و آموزش بود، اما اکنون هیچ اجازه‌ای برای درس خواندن ندارند و آینده تاریکی را در مقابل خود می‌بینند.

همزمان، شماری از داکتران در میدان وردک می‌گویند، در ماه‌های اخیر، سطح بیماری‌های روانی میان دختران و زنان به شدت افزایش یافته است.

حکمت ویار، داکتر در میدان وردک گفت، زنان باید به کار بروند و درس بخوانند و طالبان باید زمینه تحصیل و کار را برای آن‌ها فراهم کند.

این در حالی است که مسوولان طالبان در میدان وردک می‌گویند، محدودیت‌های کار و آموزش از سوی رهبری طالبان گرفته شده است اما افزایش بیماری‌های روانی موضوعی در سطح جهان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.