">
تلویزیون چکاد

درخواست غیرمستقیم دو عضو ارشد طالبان برای تجدید نظر پیرامون زنان

190
همزمان با برگزاری نشست «معافیت از جرایم مالیاتی» در کابل از سوی طالبان، دو عضو ارشد این گروه بر لزوم خدمت‌رسانی به مردم و جلوگیری از محروم شدن افغان‌ها از حقوق مسلم خود شده‌اند.

آقای متقی، وزیر امور خارجه طالبان در این نشست تاکید ورزید که طالبان به عنوان حاکمان برحال در افغانستان مسوولیت دارند که به مردم این کشور خدمت کنند.

او اذعان کرد که مردم علاقه‌ای به چهره این گروه ندارند و به همین دلیل، هیچ کسی نباید از حقوق مسلم و اولیه خود محروم باشد و مردم تنها از این گروه خدمت می‌خواهند.

وزیر امور خارجه طالبان در انتهای سخنان خود تاکید ورزید که چالش‌های افغانستان باید برطرف شود، هرچند که اشاره مستقیمی به تصمیم‌های اخیر پیرامون تحصیل و کار زنان در کشور نکرده است.

در عین حال، آقای برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان نیز بدون اشاره مستقیم به تصمیم‌های اخیر گفت، به هیچ صورتی نباید مردم از حقوق، حقوق مسلم و حقوق ثابت خود محروم شوند.

پیشتر، انس حقانی، از چهره‌های کلیدی شبکه حقانی نیز نسبت به تصمیم اخیر در خصوص آموزش زنان در دانشگاه‌های کشور ابراز نارضایتی کرده بود.

این در حالی است که وزارتخانه‌های تحصیلات عالی و اقتصاد طالبان با صدور مکتوب‌های جداگانه، ورود زنان و دختران به دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی خارجی و داخلی را ممنوع اعلام کرده بودند که با واکنش و خشم جامعه جهانی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.