">
تلویزیون چکاد

درخواست طالبان برای بازگشت افغان‌ها به کشورشان زیر سایه بیکاری فلج‌کننده

258

معاون اداری ریاست‌الوزرای طالبان در مراسم بزرگداشت از روز جهانی مهاجران که دیروز برگزار شد خواستار بازگشت پناهجویان افغان به کشور خود شد.

آقای حنفی گفت، اکنون در تمام افغانستان امنیت سرتاسری تامین شده است و افغان‌ها باید به کشور خود بازگردند.

وی در ادامه از تمامی کشورهای جهان خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند و دست از ایجاد مانع در برابر پروژه‌های انکشافی و توسعه‌ای بردارند.

معاون اداری ریاست الوزرای طالبان در ادامه تاکید ورزید که افغانستان خانه مشترک تمام افغان‌ها است و همه می‌توانند با امنیت و آرامش در کشور خود حضور داشته باشند.

در عین حال، وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان نیز می‌گوید که این گروه متعهد به برطرف کردن چالش‌های پناهجویان افغانستان است و از کشورهای جهان می‌خواهد تا حقوق پناهجویان افغان را رعایت کنند.

آقای حقانی گفت، از کشورهای جهان می‌خواهد تا حقوق پناهجویان افغان را که با چالش‌های مختلف مواجه هستند و یا مدرک ندارند برای آن‌ها تامین کنند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان عودت‌کننده به افغانستان از چالش‌های مالی، اوضاع بد اقتصادی و بیکاری فلج‌کننده در کشور نگران هستند.

آن‌ها از طالبان می‌خواهند تا زمینه کار را برای مردم فراهم کنند، در غیر اینصورت چاره‌ای جز پناهندگی و خروج از کشور ندارند.

این در حالی است که به گفته وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان، از زمانی که این گروه روی کار آمده تاکنون بیشتر از یک میلیون پناهجوی افغان به کشور خود بازگشته‌اند و هفت میلیون پناهجو نیز در کشورهای دیگر هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.