">
تلویزیون چکاد

دیدار رییس یوناما با سفیر پاکستان در افغانستان

178

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما با انتشار اعلامیه‌ای از دیدار رزا اوتونبایوا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان با سفیر پاکستان خبر داده است.

در اعلامیه منتشر شده از سوی این دفتر آمده است که خانم اوتونبایوا در دیدار با عبیدالرحمان نظامانی پیرامون وضعیت جاری در افغانستان گفتگو کرده است.

در این اعلامیه همچنین آمده است که دو طرف روی همکاری‌های همه‌جانبه برای رشد اقتصادی، آموزش، شکل‌گیری حکومت فراگیر و مبارزه با دهشت‌افگنی در افغانستان تاکید ورزیده‌اند.

آقای نظامانی نیز با انتشار پیامی در توییتر خبر از دیدار با رییس یوناما در افغانستان داده و گفته است که پاکستان از نقش تسهیل‌کننده سازمان ملل در راستای کمک‌های بشردوستانه و احیای اقتصادی افغانستان حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که عبیدالرحمان نظامانی، دو هفته پیش وارد کابل شد و به عنوان سفیر پاکستان، کار خود را در سفارت این کشور در کابل آغاز کرد.

گفتنی است، طالبان همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین حامیان طالبان در منطقه شناخته می‌شد و به ویژه دولت پیشین افغانستان، این کشور را به عنوان پناهگاه رهبران طالبان معرفی می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.