">
تلویزیون چکاد

نماینده سازمان ملل متحد با پیکارجویان طالب در قطر دیدار کرد

378

دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما با انتشار پیامی در توییتر از سفر دیبرا لاینز، رییس این دفتر برای دیدار با پیکارجویان طالب به قطر خبر داده است.

 

در این پیام توییتری آمده است که خانم لاینز پیش از این نیز برای دیدار و گفتگو با نمایندگان پیکارجویان طالب و هیات دولت افغانستان به قطر سفر کرده بود.

گفته می‌شود هدف خانم لاینز از سفر به قطر گفتگو پیرامون روند صلح و کاهش خشونت‌ها و همچنین جلوگیری از تلفات غیرنظامیان است.

در این پیام همچنان آمده است که خانم لاینز خواستار تعهد مشترک دولت افغانستان و پیکارجویان طالب جهت حفاظت از کارمندان سازمان ملل که برای ارائه کمک به میلیون‌ها افغان آسیب‌پذیر در این کشور فعالیت می‌کنند خواهد شد.

شایان ذکر است، نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی پیکارجویان طالب در دوحه نیز گفته است که این دیدار در حضور شیر عباس استانکزی، معاون سیاسی این گروه و هیات همراه او انجام پذیرفته است.

در پیام آقای وردک آمده است که هیات پیکارجویان طالب بار دیگر تعهد خود نسبت به صلح را یادآور شده و تاکید ورزیده که برای امنیت و مصونیت تمامی کارکنان ادارات مربوطه سازمان ملل و دیپلمات‌های خارجی تلاش خواهند کرد

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.