">
تلویزیون چکاد

نگرانی صلیب سرخ از وضعیت بد اقتصادی در افغانستان

157

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با انتشار گزارشی تازه از بحران اقتصادی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که چالش های ناشی از تغییرات آب و هوایی در این کشور معضل بزرگی است.

در گزارش این نهاد آمده است که مردم افغانستان با عدم مصونیت غذایی مواجه هستند، به خدمات اولیه دسترسی ندارند و خشکسالی دوامداری که تا سال دیگر ادامه خواهد داشت آن‌ها را تهدید می‌کند.

در این گزارش آمده است که در ربع سوم سال جاری میلادی، درآمد خانواده‌های افغان در مقایسه با ربع دوم تا ۱۴ فیصد کاهش یافته و بسیاری از خانواده‌ها به کمک‌های بین‌المللی وابسته شده‌اند.

در همین رابطه، شماری از شهروندان افغان نیز می‌گویند که با فرارسیدن فصل زمستان نگرانی‌های بسیاری برای آن‌ها به وجود آمده و نمی‌توانند معیشت زندگی خود را تامین کنند.

همزمان، آگاهان مسائل سیاسی نیز بر این باور هستند که برای برون رفت از بحران فراگیر برحال در افغانستان، باید اقدامات جامع و جدی از سوی طالبان انجام شود.

سخی احمد پیمان، آگاه مسائل سیاسی می‌گوید، جامعه جهانی باید در سیاست‌های خود با افغانستان تجدیدنظر کند تا با برداشتن تحریم‌های اقتصادی، بخش خصوصی این کشور شروع به فعالیت کند.

این گزارش در حالی منتشر شده که پیشتر سازمان خوراک و کشاورزی سازمان ملل نیز گفته بود که افغانستان، میانمار و سریلانکا با بحران‌های بی‌پیشینه اقتصادی مواجه هستند.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.