">
تلویزیون چکاد

بازار کساد املاک در هرات 

208

شماری از دارنده گان دفاتر رهنمای معاملات در هرات میگویند به دلیل فقر اقتصادی مردم توان خرید ملک را از دست داده اند. مسئولان دفاتر رهنمای معاملات می افزایند طی یک سال گذشته میزان خرید و فروش املاک ۸۰ درصد کاهش یافته است و این روند نزولی خرید و فروش باعث شده تا انان مشکلات عدیده ی اقتصادی را متقبل شوند.

این راهنماهای معاملات دلیل عدم معامله در شهر هرات را نبود پول در جامعه دانسته میگویند به دلیل کم شدن پول و عدم چرخش پول در درون بازار هرات خرید و فروشها رونق خود را از دست داده اند.

در همین حال شهروندان هرات میگویند قیمت املاک در هرات کاهش چشمگیر داشته است و بسیاری ها به دلیل مهاجرت ها خانه هایشان را به قیمت اندک می فروشند. با این حال انان تاکید دارند که با وصف کاهش قیمت ها باز هم توان خرید ملک در بین شهروندان این ولایت نمانده است.

تحولات اخیر در کشور عامل خروج سرمایه و رکود اقتصادی شدید در بین جامعه شد. بسیاری از سرمایه گذاران پس از روی کار آمدن طالبان کشور را ترک کردند و سرمایه شان را در کشورهای همسایه انتقال دادند. طبق آخرین برآورد ها بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور ایران را افغان ها داشتند که تعداد قابل ملاحظه ای از این سرمایه گذاران از هرات بوده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.