">
تلویزیون چکاد

سفر کاردار آمریکا به پاکستان برای گفتگو با جامعه افغان در این کشور

199
کرن دیکر، کاردار آمریکا برای افغاستان با انتشار پیامی در توییتر از سفر خود به پاکستان برای گفتگو با مقام‌های افغان در این کشور خبر داده است.

خانم دیکر گفته است که در این سفر با افغان‌های مقیم پاکستان گفتگو خواهد کرد و با آن‌ها برای حمایت از افغان‌ها در داخل افغانستان به صورت مشترک همکاری خواهد داشت.

در حال حاضر، در کنار پناهجویان پیشین افغان در پاکستان، شماری دیگر از افغان‌ها نیز پس از حضور طالبان در عرصه قدرت به این کشور رفته‌اند و در انتظار برای انتقال به یک کشور سوم هستند.

این سفر در حالی انجام شده که وزیر خارجه هند به تازگی خواستار توجه جهانی به افغانستان در خصوص مبارزه با دهشت‌افگنی شده است.

اس جی شنکر در دیدار با سرگی لاوروف، همتای روس‌تبار خود گفته است، کشورهای همسایه باید با یکدیگر همکاری کنند تا این اطمینان حاصل شود که خاک افغانستان به مقصد دهشت‌افگنان بین‌المللی تبدیل نخواهد شد.

آقای شنکر افزود، در جریان گفتگوهای خود با وزیر خارجه روسیه هشدار داده است که طالبان به وعده‌های خود به جامعه جهانی عمل نکرده است و نگرانی‌های زیادی از فعالیت‌های هراس‌افگنان بین‌المللی در این کشور وجود دارد.

این در حالی است که پس از کشته شدن رهبر شبکه القاعده در افغانستان، بسیاری از کشورهای جهان نسبت به وعده طالبان مبنی بر مبارزه با هراس‌افگنی دچار شک و تردید شدند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.