">
تلویزیون چکاد

سفر کاردار سفارت آمریکا به ترکیه برای دیدار با اصحاب رسانه افغان

196

کرن دیکر، کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان با انتشار پیامی در توییتر از سفر به ترکیه برای دیدار با فعالان مدنی، روزنامه‌نگاران و دیگر اصحاب رسانه افغان خبر داده است.

خانم دیکر در پیام توییتری خود نوشته است که هدف از این سفر اطلاع از نحوه ارتباط فعالان و روزنامه‌نگاران با خبرنگاران در داخل افغانستان است.

خانم دیکر همچنین تاکید کرده است که برنامه دیدار با فعالان و روزنامه‌نگاران افغان که در خارج از کشور فعالیت دارند پیشتر در امارات متحده عربی آغاز شده است.

او همچنین خاطر نشان ساخته که در این دیدار با زنان، مردان، روزنامه‌نگاران، فعالان، پشتون‌ها، هزاره‌ها، تاجیک‌ها و ازبک‌ها دیدار خواهد داشت.

این در حالی است که کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان پیشتر نیز گفته بود که از تمامی تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی خود استفاده خواهد کرد تا طالبان به تعهدات خود برای احترام به جان انسان‌ها و حقوق بشر عمل کنند.

این دیپلمات آمریکایی اذعان کرده که عمیقا نگران حقوق بشر در افغانستان است و به باور او، ‌امنیت در این کشور با منافع ملی آمریکا در ارتباط کامل قرار دارد.

شایان ذکر است، پیشتر نیز توماس وست، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان با شماری از فعالان سیاسی و مقام‌های دولت پیشین افغانستان در ترکیه دیدار کرده بود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.