">
تلویزیون چکاد

ارائه بسته کمکی ۵۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به برنامه جهانی غذا برای افغانستان

142

برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرده است که یک بسته کمکی ۵۰ میلیون یورویی از سوی اتحادیه اروپا و از طریق بخش مشارکت جهانی این اتحادیه دریافت کرده است.

مسوولان این اداره می‌گویند، این بسته کمکی آن‌ها را قادر خواهد ساخت که بتوانند جوامع افغان را در برابر چالش‌های غذایی حمایت کنند.

به گفته این اداره سازمان ملل، در جریان یک سال گذشته مردم افغانستان با چالش‌های بی‌پیشینه اقتصادی مواجه شده و رویدادهایی همچون زلزله و سیلاب نیز نسبت به هر زمان دیگری آن‌ها را آزرده است.

به گفته رافیلا آیودیس، کاردار اتحادیه اروپا برای افغانستان، وضعیت جاری در افغانستان به عنوان حالت اضطراری برای این کشور شناخته می‌شود و ورود طالبان در کنار جنگ و ویروس کرونا، چالش‌های اقتصادی بسیاری را برای مردم به همراه داشته است.

وی در ادامه افزود، مردمی که در گذشته می‌توانستند برای خانواده‌های خود غذا فراهم کنند، حالا تمام ذخایر خود را از دست داده و برای تهیه غذا به نهادهای امدادرسان مراجعه کرده‌اند.

در عین حال، ماری الن مگرورتی، رییس برنامه جهانی غذا نیز گفته است که مردم افغانستان برای ایجاد معیشت مولد بیشتر از هر زمان دیگری به حمایت نیاز دارند.

رییس برنامه غذا خاطرنشان ساخت که این اداره برنامه‌هایی را برای افغانستان در نظر گرفته تا در زمینه آموختن مهارت‌ها به جوانان و زنانی که نان‌آور خانواده هستند مساعدت‌های لازم را فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.