">
تلویزیون چکاد

چالش های زنان در حکومت ۱۴ ماهه طالبان

103

شماری از زنانی که در طی این سالها به تجارت های کوچک رو آورده اند از وضعیت کاری شان شکایت کرده می گویند با روی کار آمدن حکومت طالبان آنها کارهایشان را از دست داده و یا هم به صورت بسیار کند و بدون پیشرفت امورشان را پیش میبرند. آنان می گویند پس از روی کار آمدن طالبان دوکان هایشان بسته شده و آنان مجبورند در خانه  به کارشان ادامه دهند.

یکی از اموری که بانوان هرات به ان مشغول اند پخت و پز شیرینی های خانگی برای مراسمات و محافل است. بانوانی که در این بخش مشغول اند میگویند از سوی بعضی موسسات حمایت میشوند و این حمایت برای بازار فروش شان موثر واقع شده است.

در همین حال بانوانی که حمایت کننده ندارند از موسسات و تاجران خواهان حمایت شده می گویند اگر زمینه ایجاد نمایشگاه های طولانی مدت را فراهم سازند کار آنان با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد.

پس از روی کار آمدن طالبان در کشور بانوان متشبث با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند، محدودیت هایی از قبیل محدودیت حضور در بین آقایان و بازارهایی که تشارک جنسیتی دارند، محدود کردن بانوان به امور تجارتی کوچک از جمله بن بست هایی است که بانوان متشبث طی یک سال گذشته با آنها مواجه بوده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.