پایان سفر هیات امنیتی ایران به کابل؛ توافق برای تبادل اطلاعات در مبارزه با مواد مخدر

پس از سفر هیئت ایرانی به افغانستان، رسانه‌های این کشور از توافق تازه میان تهران و کابل برای همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر خبر می‌دهند.

بر اساس اظهارات محمد زارعی، معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، تبادل اطلاعات، انتقال تجارب، ارائه خدمات آموزشی و تشکیل کمیته‌های مشترک از جمله موارد توافق شده با طالبان است.

زارعی تاکید کرده که مبارزه جدی و هدفمند در برابر مواد مخدر انجام خواهد شد. از سوی دیگر، کامران امان آگاه مسائل نظامی، ابراز امیدواری کرده که طالبان توجه بیشتری به مساله مواد مخدر داشته و آن را ریشه‌کن کند.

توافقات میان دو کشور در حالی صورت گرفته که برخی آگاهان مسائل سیاسی آن را گامی مثبت در جهت بهبود روابط تهران و کابل ارزیابی می‌کنند.

سید مقدم امین، از آگاهان مسائل سیاسی، معتقد است که مبارزه مشترک علیه مواد مخدر می‌تواند برای امنیت دو کشور مفید باشد و زمینه اعتمادسازی متقابل را فراهم کند.

از سوی دیگر، وزارت داخله طالبان هرچند از عدم توافق رسمی با ایران در این زمینه خبر می‌دهد، اما پیش از این اطمینان داده بود که از هرگونه کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر از خاک افغانستان جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظرات (0)
افزودن نظر