طالبان سایت شبکه شهروند خبرنگاران افغانستان را مسدود کرد

وزارت مخابرات طالبان در یک اقدام غیر قانونی در تاریخ ۲۵/۷/۱۴۰۲دامین وب سایت شبکه شهروند خبرنگاران افغانستان که متعلق به تلویزیون چکاد است را بعد از ۴ سال فعالیت بدون هیچ توجیه قانونی و خلاف قانون رسانه‌های افغانستان بدون اطلاع قبلی مسدود کرد.

این وزارت در خبرنامه خود اعلام کرده است که این سایت بدلیل نشرات خلاف طرزالعمل‌های امارت اسلامی با نشرات خود به ترویج سیاست‌های گمراه کننده و غیر اسلامی دولت‌های غربی ادامه می‌داده است و باعث ترویج افکار دموکراتیک که هدف دولت‌های غربی در افغانستان است می‌شده است.

وب سایت شبکه شهروند خبرنگاران افغانستان که متعلق به تلویزیون چکاد است و از سال ۱۳۹۸ به عنوان تنها سایت آموزشی و نشراتی  ترویج فرهنگ شهروند خبرنگاری با دارا بودن ۷۳۲۹ عضو فعالیت می‌کند. این سایت در بحران زلزله ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ با پوشش اخبار زلزله هرات و عبور از سانسور خبری طالبان با نشر گزارش، عکس و ویدیوهای شهروند خبرنگاران توانست که ظرف ۱۲ روز به آمار بازدید بالای۴ میلیون برسد و همین موضوع باعث شد تا وزارت مخابرات طالبان با هدف جلو گیری از توسعه آزادی بیان و سانسور اخبار و اطلاعات درافغانستان این رسانه را مسدود نماید.

بیشتر بخوانید:

افغانستانشهروند خبرنگاران
نظرات (0)
افزودن نظر