تلاش زنان برای حضور در جامعه 

پس از وضع محدودیت بر کار زنان و تحصیل دختران، شماری از دختران بازمانده از تحصیل در هرات به فروشگاه های آنلاین روی آورده و از این طریق کسب درآمد می کنند.

هر چند مسئولان حکومتی دروازه های پوهنتون ها و مراکز آموزشی را برای دختران بسته اند اما خاطره جامی یک تن از دختران بازمانده از تحصیل در گوشه ای از شهر هرات کتاب خانه کوچک را ایجاد کرده و به صورت آنلاین کتاب فروشی می کند.

وی می گوید که به دلیل خانه نشین بودن و وضع محدودیت بر تحصیل به فروش کتاب از طریق آنلاین روی آورده است.

 خاطره نه تنها همچون هزاران دختر دیگر اجازه تحصیل را ندارد بلکه پس از ایجاد کتابخانه و فروش آن از طریق آنلاین اکنون با محدودیت دیگری نیز مواجه است وی می گوید که اجازه فروش کتاب های را ندارد که بر روی آن عکس زن چاپ شده باشد.

در همین حال صدیقه صدیقی دختر دیگریست که پس از وضع محدودیت های حکومت، کار فروشگاه آنلاین را آغاز کرده و صنایع دستی اش  را ازاین طریق به فروش می رساند.

وی می گوید در صورتی که مسئولان قصد وضع محدودیت بر فروشگاه های  خانم ها را داشته باشد وی می تواند صنایع دستی اش را بدون محدودیت از طریق آنلاین بفروش برساند.

دختران بازمانده از تحصیل در حالی به فروشگاه های آنلاین روی آورده اند که پس از تحولات اخیر در افغانستان زنان و دختران حق کار، تحصیل و آموزش را ندارند.

نظرات (0)
افزودن نظر