داستان کهنه توزیع پاسپورت در حکومت طالبان تکرار می شود

داشتن پاسپورت یا گذرنامه که از جمله حقوق قانونی شهروندان به شمار می رود اما پس از تحولات سیاسی اخیر در افغانستان اخذ و دریافت آن برای درخواست دهندگان به یک چالش بزرگ مبدل شده است.

شماری زیادی درخواست دهنده گان پاسپورت در ولایت هرات از کندی روند توزیع پاسپورت شکایت داشته می گویند بیشتر از یک سال است که در انتظار دریافت پاسپورت اند، اما تا هنوز مسئولان اداره پاسپورت ولایت هرات برای آنان پاسخ نداده اند.

این درخواست دهندگان مسئولان حکومتی به سهل انگاری متهم کرده و علت عدم توزیع پاسپورت را جلوگیری از مهاجرت شهروندان افغانستان عنوان می کنند.

در همین حال آنان می گویند که برای دریافت پاسپورت هزینه زیادی پرداخت کرده اما تا هنوز به نتیجه ای نرسیده اند.

از سوی شماری از عکاسان که خدمت ثبت آنلاین را برای متقاضیان پاسپورت ارائه می کنند نیز از کندی روند توزیع پاسپورت ابراز نگرانی کرده می گویند که در این اواخر مسئولان حکومتی ثبت نام کاغذی را برای، همه متقاضیان پاسپورت ممنوع اعلام کرده و روند توزیع پاسپورت به صورت آنلاین نیز به شیوه درست آن پیش نمی رود.

متقاضیان پاسپورت در ولایت هرات در حالی از کندی روند توزیع خدمات پاسپورت شکایت دارند پس از تحولات سیاسی اخیر در افغانستان ارایه خدمات پاسپورت چندین بار متوقف و توزیع پاسپورت نیز کاهش چشمگیری یافته است.

نظرات (0)
افزودن نظر