زنان حذف می شوند تا اسلام زنده بماند

محدودیت های پی در پی و مسلسل  اداره امر به معروف ولایت هرات بر خانم ها، نگرانی خانم های این ولایت را برانگیخته می گویند؛ که مقامات حکومت پس از بسته نمودن دروازه های دانشگاه ها و مکاتب برای دختران اکنون به خانم ها اجازه پوشیدن لباس مانتو و بیرون رفتن از خانه بدون محرم شرعی را نمی دهند.

این خانم ها می گویند که کارمندان اداره امر به معروف مانع سوار شدن آنان به تاکسی  و رکشا شده می شوند.

از سوی هم این خانم ها می گویند که پس از وضع این محدودیت رانندگان تاکسی و رشکان نیز خانم ها را با پوشش لباس مانتو سوار تاکسی و رشکا نمی کنند.

در همین حال فروشندگان لباس مانتو می گویند که پس از وضع محدودیت بر پوشش این نوع لباس از سوی اداره امر به معروف اکثر مشتریان شان را از دست داده اند.

از سوی هم رئیس اداره امر به معروف ولایت هرات پوشیدن لباس مانتو را غیر شرعی عنوان کرده می گوید که محدودیت ها بر خانم ها بر اساس ضرورت های دینی و  معیار های شرعی وضع شده است.

خانم ها و دختران در ولایت هرات در حالی از محدودیت های اداره امر به معروف در این ولایت شکایت دارند که پس از تسلط طالبان بر افغانستان میلیون ها خانم و دختر به دلیل محدودیت ها خانه نشین شدند و اجازه کار، تحصیل، آموزش و پوشیدن لباس مانتو بیرون از خانه را ندارند.

نظرات (0)
افزودن نظر