نگرانی زنان معترض افغان از معاملات پشت پرده با طالبان در قطر

براساس گزارش‌های منتشر شده، تعدادی از زنان معترض افغانستان اعلام کرده‌اند که اخیرا نشستی با حضور چند زن و برخی جناح‌های دیگر، به میزبانی مرکز مطالعات خشونت‌ها و خدمات بشردوستانه قطر و پشت درهای بسته برگزار شده است.

زنان معترض تاکید دارند که شرکت‌کنندگان این نشست نماینده واقعی زنان افغانستان نبوده و نشست یادشده به نفع طالبان و برای سفیدشویی چهره این گروه برگزار شده است.

آن‌ها با انتشار بیانیه‌ای، از دولت قطر خواسته‌اند که دیگر میزبان چنین نشست‌هایی نباشد و از حمایت سیاسی و تبلیغاتی به نفع طالبان دست بردارد.

از سوی دیگر، گفته می‌شود مقامات آمریکایی قرار است به‌زودی با نمایندگان طالبان در قطر دیدار و رایزنی کنند. این در حالی است که جنبش‌های مدنی و زنان مخالف طالبان در افغانستان، چنین دیدارها و مذاکراتی را محکوم کرده و خواستار قطع هرگونه روابط سیاسی با طالبان شده‌اند.

آن‌ها معتقدند راه‌حل بحران امروز در افغانستان، ایجاد حکومتی دموکراتیک بر پایه آرای مردم است و نباید با گروهی مثل طالبان که ناقض حقوق بشر و آزادی‌های اجتماعی است، مذاکره و مصالحه صورت گیرد. آن‌ها خواهان براندازی طالبان و برپایی حکومتی مردم‌سالار هستند.

بیشتر بخوانید:

 

زنان معترض افغانطالبانقطر
نظرات (0)
افزودن نظر