">
تلویزیون چکاد

نگرانی زنان معترض افغان از معاملات پشت پرده با طالبان در قطر

172

براساس گزارش‌های منتشر شده، تعدادی از زنان معترض افغانستان اعلام کرده‌اند که اخیرا نشستی با حضور چند زن و برخی جناح‌های دیگر، به میزبانی مرکز مطالعات خشونت‌ها و خدمات بشردوستانه قطر و پشت درهای بسته برگزار شده است.

زنان معترض تاکید دارند که شرکت‌کنندگان این نشست نماینده واقعی زنان افغانستان نبوده و نشست یادشده به نفع طالبان و برای سفیدشویی چهره این گروه برگزار شده است.

آن‌ها با انتشار بیانیه‌ای، از دولت قطر خواسته‌اند که دیگر میزبان چنین نشست‌هایی نباشد و از حمایت سیاسی و تبلیغاتی به نفع طالبان دست بردارد.

از سوی دیگر، گفته می‌شود مقامات آمریکایی قرار است به‌زودی با نمایندگان طالبان در قطر دیدار و رایزنی کنند. این در حالی است که جنبش‌های مدنی و زنان مخالف طالبان در افغانستان، چنین دیدارها و مذاکراتی را محکوم کرده و خواستار قطع هرگونه روابط سیاسی با طالبان شده‌اند.

آن‌ها معتقدند راه‌حل بحران امروز در افغانستان، ایجاد حکومتی دموکراتیک بر پایه آرای مردم است و نباید با گروهی مثل طالبان که ناقض حقوق بشر و آزادی‌های اجتماعی است، مذاکره و مصالحه صورت گیرد. آن‌ها خواهان براندازی طالبان و برپایی حکومتی مردم‌سالار هستند.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.