خلیل‌زاد هشدار داد؛ دین‌ داری اجباری مردم را از مسجد و اسلام دور می‌کند

زلمی خلیل‌زاد، فرستاده پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان و امضاکننده توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان هشدار داده که دین ‌داری اجباری به ضرر کشور خواهد بود.

آقای خلیل‌زاد به خبر بسته شدن هزاران مسجد در ایران به دلیل ترک از سوی مردم تاکید ورزید که دین نباید اجباری باشد و رژیم توتالیتر مردم را از عبادتگاه و دین دور کرده است.

او تاکید ورزید که این امر گویای سوء استفاده رژیم ایران از اسلام بوده و باید همانند هشدار برای سرکردگان طالبان نیز در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد، ایمان و رعایت اصولی دینی از درون انسان منشا می‌گیرد و تلاش‌های خارجی برای مجبور کردن افراد به دین داری نتیجه‌ای عکس خواهد داشت.

این در حالی است که چند روز پیش، محمد حاجی ابوالقاسم دولابی، نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور روحانیت گفته بود، دولت‌های ایران در گذشته کارنامه‌های خوبی در حمایت از نهادهای دینی نداشته‌اند.

آقای دولابی گفته که امروز از ۷۵ هزار مسجد در ایران درب بیشتر از ۵۰ هزار مسجد بسته شده و آن را فاجعه‌ای معرفی کرد که باید برای آن خون گریست.

گفتنی است، طالبان در جریان ۲۰ ماه حاکمیت خود فرمان‌های بسیار سختگیرانه‌ای را براساس استناد خود از شریعت اسلامی صادر کرده‌اند و شهروندان را از زندگی روزمره در دولت‌های پیشین محروم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

اسلامخلیلزاد
نظرات (0)
افزودن نظر