ایران اطمینان داد؛ سیاست این کشور در برابر طالبان متناقض نیست

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در تازه‌ترین اظهارات خود گفت، حمایت از صلح و ثبات در افغانستان برای تهران اهمیت زیادی دارد.

آقای کنعانی در یک نشست خبری تاکید ورزید که ایران مخالف حضور مجدد بازیگران خارجی در افغانستان و استفاده از ابزارهای مختلف از جمله دهشت‌افگنی است.

او همچنین افزود، مخالفت با مداخله خارجی در افغانستان از مبانی مهم رفتاری ایران در ارتباط با مسئله افغانستان است.

وی در ادامه بار دیگر بر ضرورت تشکیل حکومت همه‌شمول در افغانستان تاکید ورزیده و گفت، مبارزه موثر با دهشت‌افگنی، جلوگیری از تولید و قاچاق مواد مخدر، مخالفت جدی با منع کار و تحصیل زنان به ویژه فعالیت‌های اجتماعی، رسمی و اداری از جمله مهم‌ترین مبانی رفتاری هستند که ایران در تعامل با طالبان دارد.

آقای کنعانی تصریح کرد، ایران تاکید می‌کند که تعامل و همکاری با طالبان و هیات حاکم این گروه در کابل به معنای رسمیت بخشیدن به این گروه نیست و در تمامی رویکردهای این کشور با طالبان به مبانی یاد شده توجه کامل شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در انتها یادآور شد، ایران به صورت همزمان در سیاست خود با افغانستان موضوعات زیادی را دنبال می‌کند که نه تنها دوگانه و مبهم نیست، بلکه در جهت منافع مردم دو کشور، میلیون‌ها آواره افغان در ایران و امنیت مرزها است.

بیشتر بخوانید:

نظرات (0)
افزودن نظر