عقب گرد اجتماعی زیر سایه حاکمیت طالبان 

ممنوع شدن لباس رسمی در ادارات دولتی عامل بر رکود بازار فروشندگان لباس رسمی و دریشی

تغییر نظام همراه با تغییر لباس تاثیر منفی را بر اقتصاد فروشندگان لباس های رسمی برجای گذاشته است.

شور و شوق محصلین، توجه به پوشش لباس رسمی از سوی کارمندان ادارات ملکی و دولتی از یک طرف و برگزاری محافل و مجالس از سوی دیگر بازار فروش کت شلوار و لباس های رسمی را در ولایت هرات گرم کرده بود.

اما  با تغییر نظام لباس و پوشش شهروندان، محصلین و کارمندان ادارات یک شبه تغییر کرد به گونه ای که فروشندگان لباس های رسمی در ولایت هرات از کاهش ۹۰ درصدی فروشات شان سخن می زنند.

این فروشندگان می گویند در نظام جمهوریت اکثر مشتریان آنان را محصلین کارمندان ادارات ملکی و دولتی تشکیل می داد اما با سقوط نظام جمهوریت و روی کار آمدن حکومت فعلی بازار فروشات آنان نیز سقوط کرده است.

از سوی هم فروشندگان لباس های رسمی می گویند در شرایط فعلی تعداد انگشت شماری از باشندگان ولایت هرات بخاطر برگزاری محافل و مجالس شان لباس رسمی سفارش می دهند اما اکثر شهروندان به پوشیدن لباس محلی روی آورده اند.

این فروشندگان نه تنها از رکود بازار فروشات شان نگران اند بلکه از بلند رفتن مالیات و کرایه دکان های شان شکایت دارند، آنان می گویند که با تغییر نظام مالیات و کرایه دکان ها نیز افزایش یافته است

فروشندگان لباس های رسمی در ولایت هرات در حالی از رکود بازار فروشات شان شکایت دارند که پس از تحولات سیاسی اخیر در افغانستان اکثر کارمندان اداره های ملکی و دولتی یا کشور را ترک کردند و یا هم به دلیل از دست دادن وظیفه  و وضع محدودیت های حکومت لباس رسمی نمی پوشند.

نظرات (0)
افزودن نظر