سازمان ملل از فراهم‌سازی سرپناه برای هزاران زلزله‌زده در خوست خبر داد

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرده است که برای هزاران نفر از زلزله‌زدگان در ولایت‌های خوست و پکتیکا سرپناه گرم ساخته شده است.

در اعلامیه این کمیساریا آمده است که این خانه‌ها برای افرادی ساخته شده که سال گذشته در ولایت‌های پکیتکا و خوست در اثر زلزله خانه‌های خود را از دست داده‌اند و پناهگاه گرمی برای آن‌ها ساخته نشده است.

کمیساری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز گذشته در صفحه توییتری خود این خبر را اعلام کرده، هرچند که از تعداد دقیق خانه‌های ساخته شده جزئیاتی ارائه نکرده است.

افزون بر این، در این اعلامیه گفته شده است که پیش از شروع زمستان، در ولسوالی گیان خوست برای بیشتر از هفت هزار خانواده پول نقد و وسایل خانه توزیع شده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل گفته بود که این کمک‌ها از سوی دولت قزاقستان برای مردم افغانستان فراهم شده و هدف از آن‌ها این بوده که خانواده‌های بدون سرپناه بتوانند برای خود مواد سوختی و وسایل گرمایشی در زمستان تهیه کنند.

گفتنی است، ‌زلزله تابستان سال گذشته در ولسوالی‌های گیان و برمل پکتیکا و ولسوالی سپری ولایت خوست خسارات جانی و مالی بسیار سنگینی به مردم وارد ساخت.

بیشتر بخوانید:

پکتیکاخوستسازمان مللکمیساریای عالی سازمان ملل
نظرات (0)
افزودن نظر