انتقاد تند ترامپ از خروج آمریکا؛ روسیه بی‌کفایتی ایالات متحده را تماشا می‌کرد

دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی تازه‌ای گفته است که خروج شتابزده نیروهای آمریکایی از افغانستان کار نادرستی بود و در آن زمان، روسیه بی‌کفایتی ایالات متحده را نظاره می‌کرد.

او در ادامه به میدان هوایی بگرام اشاره کرده و افزود، این میدان تنها یک ساعت تا محلی که چین بمب هسته‌ای خود را می‌سازد فاصله دارد و اکنون به دست چین افتاده است.

آقای ترامپ خاطرنشان ساخت که خروج شتابزده نیروهای آمریکایی به رهبری اداره جو بایدن رویداد بسیار شرم‌آوری بود و از آن به عنوان بدترین روز تاریخ یاد آمریکا یاد کرده است.

رییس جمهور پیشین آمریکا در انتها اذعان کرد که جنگ‌افزارهای بسیار زیادی که ساخته آمریکا بودند در افغانستان باقی مانده و به دست طالبان افتاده است.

او تصریح کرد، طالبان جنگجویان ماهری در میدان نبرد بودند، اما در شب نمی‌توانستند بجنگند چرا که دوربین شب بین نداشتند.

با این جال، آقای ترامپ تایید کرد که طالبان اکنون به دوربین‌های دید در شب دسترسی دارند که به مراتب از تمام دوربین‌های جهان بهتر هستند و کاملا جدید هستند.

این در حالی است که پس از خروج آمریکا، دولت اشرف غنی در فاصله کمتر از دو هفته از هم فروپاشید و تمام افغانستان به دست طالبان سرنگون شد و این گروه به میلیاردها دالر جنگ‌افزارهای آمریکایی دست یافت.

بیشتر بخوانید:

ایالات متحدهترامپخروج آمریکا
نظرات (0)
افزودن نظر