پس از انتشار فایل محرمانه سفیر ایران در کابل، تهران ماموریت او را پایان داد

سفارت ایران در کابل با انتشار اعلامیه‌ای تایید کرده است که ماموریت بهادر امینیان، سفیر ایران در افغانستان پایان یافته است.

سفارت ایران در حالی از پایان کار سفیر «طبق روال معمول دیپلماتیک» خبر داده که افشای یک فایل محرمانه از سخنرانی او بر ضد طالبان سر و صدای بسیار زیادی به پا کرد.

در پیام توییتری سفارت ایران آمده است که آقای امینیان پس از سه سال فعالیت دیپلماتیک در افغانستان به ایران بازگشته، هرچند که پیرامون سفیر بعدی ایران اطلاعاتی داده نشده است.

این در حالی است که پیشتر، فایلی محرمانه از سخنرانی آقای امینیان در میان جمع معدودی در تهران منتشر شده بود که در آن ضمن سخن علیه طالبان، تاکید کرده بود که اگر سخنان او منتشر شود دیگر نمی‌تواند به کابل بازگردد.

براساس این فایل محرمانه که از سوی گروه هکری بلک ریوارد از بولتن خبرگزاری فارسی در ایران هک و ربوده شده، سفیر ایران طالبان را گروهی خانمان‌برانداز، فاجعه، مایه شرمساری و غیرقابل قبول خوانده است.

او همچنین این گروه را با مغولان مقایسه کرده و گفته است که ایران چاره‌ای جز تعامل و همکاری با آن‌ها ندارد و باید همانند لشکر مغولان آن‌ها را متمدن کند.

شایان ذکر است که پس از انتشار این فایل، سفارت ایران با انتشار پیامی منبع خبر را تایید کرده، اما انتشار این فایل را دشمنی و مغرضانه خوانده است.

بیشتر بخوانید:

سفارت ایرانسفیر ایرانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر