حمایت تمام قد قطر از مصالحه در افغانستان

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که این کشور از مصالحه و همزیستی مسالمت‌آمیز مردم افغانستان حمایت خواهد کرد.

آل ثانی گفت، قطر به تعهدات خود در قبال افغانستان عمل خواهد کرد و در ادامه افزود که قطر به پشتیبانی از مردم افغانستان برای رسیدن به صلحی پایدار در کشور و همزیستی مسالمت‌آمیز تمامی شهروندان این کشور تاکید دارد.

این در حالی است که طالبان تاکید ورزیده برای زندگی مسالمت‌آمیز افغان‌ها در کنار یکدیگر، این گروه کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان را تشکیل داده است.

معاون سخنگوی طالبان گفت، برای حل چالش‌های اقتصادی و بازرگانی و همچنین برقراری روابط با افغان‌های خارج شده برای همدیگرپذیری، این گروه در ابتدای ورود عفو عمومی اعلام کرد.

از طرفی، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند، به نظر می‌رسد که قطر از طالبان تا حدودی ناامید شده و نسبت به عدم ایجاد اصلاحات در افغانستان انتقاد دارد.

سید ضیا حسینی، استاد دانشگاه می‌گوید، در چند ماه اخیر، قطر تلاش کرده تا بار دیگر بحث گفتمان سیاسی را در افغانستان آغاز کند و نگرانی‌های ایجاد شده را برطرف سازد.

این در حالی است که طالبان پس از روی کار آمدن در عرصه قدرت افغانستان، تنها افراد خود را که عمدتا مولا و عالم دینی هستند برای مقام‌های ارشد کشوری تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید:

قطرمصالحه در افغانستانوزیر امور خارجه قطر
نظرات (0)
افزودن نظر