واکنش تند نهاد نی به تهدید رسانه‌ها از سوی دولت افغانستان و پیکارجویان طالب

پس از تهدید رسانه‌ها از سوی دولت افغانستان و پیکارجویان طالب، نهاد نی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است که تهدیدها جلوی آزادی بیان را می‌گیرد.

 

واکنش نهاد نی پس از آن برانگیخته شده است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی پیکارجویان طالب با انتشار پیامی در توییتر گفت از چند روز به این سو شماری از رسانه‌ها به صورت یکجانبه اطلاع‌رسانی می‌کنند.

آقای مجاهد تاکید کرده بود که امنیت ملی افغانستان در پس این اخبار قرار دارد و چنانچه رسانه‌ها بی‌طرفی خود را حفظ نکنند مسوول اقدامات بعدی علیه کارمندان رسانه‌ای خواهند بود.

در جانب دیگر، ریاست امنیت ملی افغانستان نیز با انتشار پیامی در توییتر به نقل از احمد ضیا سراج، رییس امنیت ملی افغانستان گفته بود که شماری از رسانه‌ها به نفع پیکارجویان طالب اطلاع‌رسانی می‌کنند که این موضوع شوکه‌کننده است.

نی به عنوان نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان در اعلامیه خود گفته است که پیکارجویان طالب و دولت افغانستان بدون احترام به قوانین ملی و بین‌المللی به رسانه‌ها هشدار می‌دهند و قوانین حقوق بشری را در این زمینه نقض می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آزادی بیاناحمد ضیا سراجاطلاع‌رسانیامنیت ملی افغانستانپیکارجویان طالبدولت افغانستانذبیح‌الله مجاهدرسانه‌هارییس امنیت ملیسخنگوی پیکارجویان طالبقوانین ملیکارمندان رسانه‌اینهاد نی
نظرات (0)
افزودن نظر