طالبان، الگویی موفق برای تحریک طالبان پاکستانی

روزنامه دان در تازه‌ترین گزارش خود نوشته است، تحریک طالبان پاکستانی، طالبان افغانستان را به عنوان گروهی موفق برای خود الگو قرار داده و در روش‌های جدید تبلیغاتی خود وعده برپایی نظامی مشابه این گروه در مناطق مرزی و قریه‌ای را می‌دهند.

این روزنامه در گزارش خود نوشته است که تحریک طالبان پاکستانی افزون بر تشدید حملات خود توانسته‌اند گروه‌ها و فرماندهان ستیزه جوی بیشتری را به خود جذب کنند.

به گفته این روزنامه، دستکم چهار گروه جدید در ماه مارچ ۲۰۲۳ به تحریک طالبان پاکستانی پیوسته است و تعداد گروه‌ها و فرماندهان شبه نظامی که به این گروه پیوسته‌اند به ۲۷ مورد رسیده است.

محمد امیر رنا، نویسنده یادداشت این روزنامه به اهمیت تبلیغات در جنگ پرداخته و آمده است که تحریک طالبان پاکستانی از شبکه‌های اجتماعی به صورت موثر استفاده می‌کند و نشریات خود را به زبان‌های مختلف گسترش می‌دهد.

گفته شده که در تازه‌ترین اقدام، این گروه همانند طالبان در افغانستان نشریه جدیدی به نام جهاد زن به چاپ رسانده و در آن از زنان خواسته تا از جهاد مسلحانه حمایت کنند.

این در حالی است که سخنگوی طالبان هرگونه حضور تحریک طالبان پاکستانی را در افغانستان رد کرده و گفته است طالبان اجازه استفاده از خاک افغانستان بر ضد کشورهای دیگر را نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:

تحریک طالبان پاکستان
نظرات (0)
افزودن نظر