">
تلویزیون چکاد

طالبان، الگویی موفق برای تحریک طالبان پاکستانی

184

روزنامه دان در تازه‌ترین گزارش خود نوشته است، تحریک طالبان پاکستانی، طالبان افغانستان را به عنوان گروهی موفق برای خود الگو قرار داده و در روش‌های جدید تبلیغاتی خود وعده برپایی نظامی مشابه این گروه در مناطق مرزی و قریه‌ای را می‌دهند.

این روزنامه در گزارش خود نوشته است که تحریک طالبان پاکستانی افزون بر تشدید حملات خود توانسته‌اند گروه‌ها و فرماندهان ستیزه جوی بیشتری را به خود جذب کنند.

به گفته این روزنامه، دستکم چهار گروه جدید در ماه مارچ ۲۰۲۳ به تحریک طالبان پاکستانی پیوسته است و تعداد گروه‌ها و فرماندهان شبه نظامی که به این گروه پیوسته‌اند به ۲۷ مورد رسیده است.

محمد امیر رنا، نویسنده یادداشت این روزنامه به اهمیت تبلیغات در جنگ پرداخته و آمده است که تحریک طالبان پاکستانی از شبکه‌های اجتماعی به صورت موثر استفاده می‌کند و نشریات خود را به زبان‌های مختلف گسترش می‌دهد.

گفته شده که در تازه‌ترین اقدام، این گروه همانند طالبان در افغانستان نشریه جدیدی به نام جهاد زن به چاپ رسانده و در آن از زنان خواسته تا از جهاد مسلحانه حمایت کنند.

این در حالی است که سخنگوی طالبان هرگونه حضور تحریک طالبان پاکستانی را در افغانستان رد کرده و گفته است طالبان اجازه استفاده از خاک افغانستان بر ضد کشورهای دیگر را نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.