">
تلویزیون چکاد

چهارمین روز اعتصاب فعالان افغان در آلمان؛ وضعیت صحی برخی رو به وخامت می‌رود

127
با گذشت چهار روز از آغاز اعتصاب غذای فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر علیه طالبان در شهر کلن آلمان، وضعیت صحی برخی از اعتصاب‌کنندگان وخیم شده است.

تمنا پریانی، از برگزارکنندگان این اعتصاب غذا در پیام ویدئویی خود اعلام کرد که با وجود وخامت وضعیت جسمانی برخی از اعتصاب‌کنندگان، تا پذیرش خواسته‌هایشان از سوی طالبان و جامعه جهانی، از جمله توقف کمک‌های مالی به طالبان، اعتصاب ادامه خواهد داشت.

طالبان در دو سال گذشته با صدور محدودیت‌هایی چون بستن مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران و منع کار زنان، حقوق و آزادی‌های اجتماعی آنان را به شدت محدود کرده‌اند.

سازمان‌های بین‌المللی این اقدامات را نقض حقوق بشر و تبعیض هدفمند و گسترده علیه زنان و دختران افغانستان دانسته‌ و خواستار لغو فوری آن شده‌اند، اما طالبان همچنان مدعی هستند که حقوق شرعی زنان را رعایت می‌کنند.

اعتصاب غذای فعالان مدنی در شهر کلن آلمان با هدف فشار بر طالبان و جامعه جهانی برای پایان دادن به محدودیت‌های حقوقی زنان و دختران افغان آغاز شده است.

با این حال، طالبان هیچ واکنشی به این اعتراضات نشان نداده‌اند. برخی معتقدند این اعتصاب غذا می‌تواند در جلب توجه بیشتر افکار عمومی جهان به وضعیت نقض حقوق بشر در افغانستان موثر باشد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.