">
تلویزیون چکاد

فراخون ضد طالبانی؛ فعالان مدنی از مردم می‌خواهند به خیابان‌ها بریزند

284

گروه بزرگی از فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر و زنان افغانستان، در آستانه دومین سالگرد بازگشت طالبان به قدرت، از مردم خواستند تا در تظاهرات داخلی و خارجی علیه این گروه شرکت کنند.

این فعالان مدعی هستند که طالبان طی دو سال گذشته مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده‌اند. آن‌ها اعتراضاتی را تحت عنوان «هفته همبستگی با مردم افغانستان» از تاریخ ۱۳ تا ۲۰ آگوست در کشورهای مختلف برنامه‌ریزی کرده‌اند.

اهداف این اعتراضات شامل فراخوان مردم افغانستان به اتحاد در برابر طالبان و جلب حمایت بین‌المللی برای رعایت حقوق بشر در افغانستان است.

طالبان با اعمال محدودیت‌های سختگیرانه بر آزادی‌های اجتماعی زنان از جمله ممنوعیت تحصیل و اشتغال آنان، مورد انتقادات جدی بین‌المللی قرار گرفته است.

فعالان مدنی معتقدند راه‌حل بحران افغانستان، برگزاری انتخابات آزاد و روی کار آمدن حکومتی فراگیر، دموکراتیک و پاسخگو به مردم است.

آن‌ها از جامعه جهانی خواسته‌اند تا آپارتاید جنسیتی علیه زنان افغانستان را محکوم کنند و از به رسمیت شناختن حکومت طالبان خودداری نمایند. همچنین خواستار لغو توافق‌نامه صلح دوحه شده‌اند که به گفته آن‌ها منجر به فاجعه امروزی شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.