">
تلویزیون چکاد

ده‌ها هزار افغان با درخواست ویزای اسکان مجدد آمریکا در افغانستان گیر کرده‌اند

126

یک گزارش جدید که از سوی سرمفتش وزارت خارجه آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد، بیش از ۸۴۰ هزار افغان که به دلیل همکاری با نیروهای آمریکایی در افغانستان برای دریافت ویزای ویژه مهاجرت به ایالات متحده درخواست داده‌اند، همچنان به همراه خانواده‌هایشان در افغانستان باقی مانده‌اند.

طبق این گزارش، با وجود اقداماتی که برای بهبود روند پروسه مهاجرت از طریق برنامه ویزای ویژه مهاجرت افغان‌ها انجام شده، هنوز چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد.

تعداد درخواست‌ها برای این برنامه پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و بازگشت طالبان به قدرت در ۲۰۲۱ به شدت افزایش یافته است.

تخمین زده می‌شود تا آوریل ۲۰۲۲، حدود ۸۴۰ هزار نفر شامل متقاضیان اصلی و اعضای خانواده‌شان، در انتظار دریافت ویزای مهاجرت به آمریکا در افغانستان باقی مانده‌اند.

از سوی دیگر، پروازهای اسکان مجدد افغان‌های دریافت‌کننده ویزا از میانه ماه ژوئن ۲۰۲۲ متوقف شده است. مقامات آمریکایی دلایل متفاوتی برای توقف این پروازها از کابل عنوان کرده‌اند.

بر اساس گزارش، از زمان آغاز به کار دولت بایدن، تا اوت ۲۰۲۲ حدود ۳۴ هزار ویزا برای متقاضیان افغان و خانواده‌هایشان صادر شده است که نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی دارد.

اما همچنان انتقادهایی وجود دارد که فرایند صدور ویزای مهاجرت برای افغان‌ها باید تسریع شود تا جان این افراد در معرض خطر قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.