">
تلویزیون چکاد

وزارت خارجه آمریکا: آمریکا برای خروج از افغانستان آمادگی کامل نداشت

252

وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود نوشته است، تصمیماتی که دولت‌های ترامپ و بایدن در پایان دادن به ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان گرفته بودند، پیامدهای بسیار بدی برای تداوم حکومت در این کشور و امنیت آن داشت.

در این گزارش از اقدامات دولت بایدن به شدت انتقاد شده و آمده است، در جریان هر دو دولت بایدن و ترامپ، در سطوح ارشد دولتی به بدترین سناریوها و چگونگی سرعت وقوع آن‌ها پرداخته نشده بود.

افزون بر این، تاکید شده که مقامات آمریکایی آمادگی لازم برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان و حضور دیپلماتیک در این کشور را نداشتند.

واشنگتن پست نیز نوشته است، جابجایی و چرخش معمول دیپلماتیک در تابستان ۲۰۲۱، امور را به دست افرادی سپرد که تنها چند هفته در کابل بودند و تجربه لازم را نداشتند.

همچنین به موضوع فرار ناگهانی اشرف غنی پرداخته شده و آمده است که این فرار ناگهانی تمامی ناظران را شوکه کرد و بسیاری از افغان‌هایی که قصد خروج از کشور را داشتند نیز غافلگیر شده بودند.

گفتنی است، بیشتر انتقاد در این گزارش به دولت بایدن وارد شده، چرا که به دلیل نداشتن آمادگی کامل، هزاران افغان که برای نیروهای آمریکایی خدمت می‌کردند در شرایطی خطرناک رها شدند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.