">
تلویزیون چکاد

کمیته بین‌المللی نجات؛ زندگی میلیون‌ها افغان در خطر قرار دارد

164

کمیته بین‌المللی نجات در بیانیه‌ای هشدار داد که کاهش چشمگیر کمک‌های بشردوستانه به افغانستان به خطر افتادن جان میلیون‌ها نفر در این کشور را به همراه دارد.

به گفته این سازمان امدادرسان بین‌المللی، دو سال پس از تسلط طالبان، نیازهای بشردوستانه در افغانستان به شدت افزایش یافته است. با این حال تنها ۲۳ فیصد از بودجه مورد نیاز کمک‌های بشردوستانه تأمین شده که منجر به کاهش شدید خدمات امدادی به مردم شده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده، حدود ۲۸.۸ میلیون نفر در افغانستان به انواع کمک‌های بشردوستانه و امدادی از جمله غذا و دارو نیاز دارند که ۸۰ فیصد آن‌ها زنان و دختران هستند.

آگاهان هشدار می‌دهند اگر روند کنونی کاهش کمک‌ها ادامه یابد، بحران‌های انسانی وسیعی در افغانستان رخ خواهد داد و جان میلیون‌ها نفر در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد.

آن‌ها می‌گویند کمبود بودجه باعث شده تا بسیاری از مراکز خدمات صحی و درمانی تعطیل شوند و حمایت‌های غذایی و تغذیه‌ای نیز به شدت کاهش یابد.

با این حال، در این اعلامیه تاکید شده است که سازمان‌های بشردوستانه موفق شده‌اند تا به ۱۷ میلیون نفر در افغانستان کمک‌رسانی را ادامه بدهند و عمیقا نسبت به جان میلیون‌ها نفر دیگر نگران هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.