">
تلویزیون چکاد

انتشار طرح نجات کشور از بحران از سوی احزاب مخالف طالبان

150

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان روز گذشته در نشستی با حضور شماری از رهبران احزاب سیاسی مخالف طالبان،‌طرح نجات کشور از بحران را منتشر ساخت.

براساس این طرح، در گام اول باید مذاکراتی در سطح ملی برگزار شود تا چتر واحدی برای نیروهای مطرح سیاسی مخالف طالبان ایجاد گردد.

در این طرح آمده است که نیروهای سیاسی مخالف طالبان باید روی تشکیل چارچوب کاری مشترک برای نجات کشور، نقشه راه گذار از بحران و آینده نظام توافق کنند.

در این طرح با اشاره به نقش سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی آمده است که سازمان ملل باید درک واحدی از وضعیت افغانستان و پیامدهای ناگوار آن بر مردم، منطقه و جهان و حضور روزافزون گروه‌های دهشت‌افگن همانند طالبان ایجاد کند.

افزون بر این، ‌از جامعه جهانی خواسته شده تا یک دفتر مرکزی و چند دفتر نمایندگی این جبهه را برای جریان‌های مخالف سیاسی طالبان در کشورهای جهان ایجاد کنند.

در این طرح بر لزوم تشکیل هیات‌های مذاکره‌کننده از سوی طالبان و احزاب مخالف این گروه تاکید شده و آمده است که باید یک کشور بی‌طرف برای آغاز گفتگوها تعیین شود.

گفتنی است، در انتهای این طرح از جامعه جهانی خواسته شده تا دولت طالبان را به رسمیت نشناسند و ارسال کمک‌ها به افغانستان را به گونه‌ای که مردم این کشور متضرر نشوند قطع کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.