">
تلویزیون چکاد

طالبان در یک سال گذشته صدها موسسه داخلی و خارجی را منحل کرده است

148

وزارت اقتصاد طالبان در نشست حسابدهی به ملت، گزارشی از فعالیت‌های خود در سال گذشته ارائه کرد که بر اساس این گزارش، این وزارتخانه چهار موسسه خارجی و ۲۱۲ موسسه داخلی را منحل کرده‌است.

عبدالرحمن حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد طالبان گفت در مقابل موسسات منحل شده، ۲۱ موسسه خارجی و ۳۵۵ موسسه داخلی دیگر نیز در سال گذشته به ثبت این وزارت درآمده‌اند.

وی در ادامه افزود، در حال حاضر ۲۷۳ موسسه خارجی و دو هزار و ۱۲۱ موسسه داخلی غیردولتی در افغانستان به ثبت رسیده‌اند که از این تعداد ۲۱۶ موسسه منحل شده‌اند.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، پس از ممنوعیت اشتغال زنان توسط طالبان، بیش از ۹۰ فیصد موسسات غیردولتی در افغانستان فعالیت خود را محدود یا متوقف کرده‌اند.

آگاهان بر این باورند که محدودیت‌های طالبان، به ویژه ممنوعیت کار زنان، ضربه سنگینی به اقتصاد و معیشت مردم افغانستان وارد کرده است.

اما مقامات طالبان اظهار می‌دارند که هدف از اعمال این محدودیت‌ها، نظارت بر فعالیت موسسات و جلوگیری از آسیب‌رساندن به منافع ملی افغانستان است.

آن‌ها می‌گویند ممنوعیت کار زنان موقتی بوده و هم‌اکنون نیز تعدادی از زنان در بخش‌های صحت، آموزش و خدمات شهری مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.