">
تلویزیون چکاد

برندگان جایزه شاهزاده دیانا در سال ۲۰۲۳ معرفی شدند؛ دو جوان افغان در جمع نامزدان

196

بنیاد شاهزاده دیانا اسامی نامزدان دریافت جایزه این بنیاد در سال ۲۰۲۳ را اعلام کردند که در جمع آن‌ها نام دو جوان افغان به چشم می‌خورد.

صابره سید و محمد جاوید امانی دو جوان افغان هستند که برای کسب جایزه شاهزاده دیانا در سال ۲۰۲۳ در فهرست نامزدان قرار دارند.

خانم سید به دلیل خدمات آموزشی آنلاین و رایگانی که برای دختران محروم از تحصیل افغانستان فراهم کرده در فهرست نامزدان دریافت جایزه قرار گرفته است.

او دانشجوی سال سوم پزشکی در دانشگاه کابل بوده و بنیاد آموزشی طیب را برای ارائه خدمات آموزشی رایگان و داوطلبانه برای دختران افغان راه‌اندازی کرده است.

گفته می‌شود که تمامی صنف‌های آموزشی از سوی خود او مدیریت می‌شوند و مضامینی از جمله زبان انگلیسی، کامپیوتر و مضمون‌های مدرسه در این صنف‌ها ارائه می‌شوند.

براساس آمار منتشر شده از سوی این بنیاد، دستکم ده هزار دانش‌آموز دحتر از صنف‌های بنیادی که این جوان افغان ایجاد کرده بهره‌مند شده‌اند.

محمد جاوید امانی نیز به عنوان فعال اجتماعی یک سازمان به نام تغییر دهندگان جهان را در افغانستان ایجاد کرده و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مختلفی را برای دانش‌آموزان ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.