">
تلویزیون چکاد

نام‌گذاری روز جهانی آموزش ۲۰۲۳ به نام دختران محروم از تحصیل افغانستان

138

اداره آموزش، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یا یونسکو اعلام کرده است که رو جهانی آموزش سال جاری میلادی را به دختران محروم از تحصیل افغانستان اختصاص داده است.

در اعلامیه منتشر شده از طرف یونسکو آمده است که روز جهانی آموزش در تاریخ ۲۴ ژانویه با موضوع سرمایه‌گذاری برای مردم و اولویت دادن به آموزش جشن گرفته خواهد شد.

در این اعلامیه همچنین تصریح شده است که آموزش و پروش باید در اولویت قرار بگیرد تا پیشرفت به سوی اهداف، توسعه پایدار در پس زمینه رکود جهانی، نابرابری‌های فزاینده و بحران آب و هوایی سرعت پیدا کند.

در عین حال، دانش‌آموزان دختر افغان تاکید دارند که اختصاص دادن تنها یک روز برای زنان و دختران کافی نیست و جامعه جهانی باید تلاش کند تا طالبان هرچه زودتر از تصمیمات خود پیرامون ممنوعیت تحصیل دختران عقب‌نشینی کنند.

همزمان، سخنگوی طالبان اعلام کرده است که این گروه در تلاش است تا چالش‌های ایجاد شده را به صورت فوری برطرف کند، با این حال، همکاری سازمان ملل با مردم افغانستان و گروه حاکم بسیار مهم و مفید است.

گفتنی است، یونسکو در اعلامیه خود گفته است که ۲۴۴ میلیون کودک و نوجوان در جهان از آموزش محروم هستند و ۷۷۱ میلیون نفر نیز سواد ندارند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.